maandag 1 februari 2010

Mmm gek op doopsuiker

Ik ben echt gek op doopsuiker! (Soms ook wel "suikerbonen" genaamd) Die zachte zoete mentjes die smelten in je mond.. Milde chocolade in een glimmende pels met een lichtbittere natoets als je er op bijt... Toegegeven, dat is toch echt een mooi geschenkje bij de geboorte van een kind. Zeker als je ze bijvoorbeeld zelf maakt (al vraag ik me af of dat wel mogelijk is... Zou er ergens een recept van bestaan online?) Het leuke aan doopsuikers is dat je ze hebt in alle vormen, maten en kleuren. Witte, blauwe, pastelkleurig of juist fel, dik of dun, langwerpig of rond... Soms met een amandelnoot in, sommigen met fondant. Doopsuiker online kopen bestaat zelfs al! Als ik mag kiezen verkies ik gewoon de traditionele vorm en liefst geen al te fel kleur. Gewoon wit volstaat voor mij. leuk is ook als je ze personaliseert, met bijvoorbeeld een naam op. Helaas kunnen we die snoepjes niet elke dag eten. Tenminste, dat kunnen we wel, maar we doen dat gewoon niet. ze horen nu eenmaal thuis op gelegenheden zoals de geboorte van een nieuw kind...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten